Kelmės „Aukuro“ pagrindinė mokykla
Naujienos

Kovo 31 d. mokyklos 6-7 kl. mergaičių vokalinis ansamblis dalyvavo Kelmės rajono Tytuvėnų gimnazijoje vykusiame dešimtame – jubiliejiniame angliškų dainų konkurse. Šių metų renginio tema – „Legendos nemiršta“. Ansamblio dainininkėms buvo įteiktas padėkos raštas ir atminimo dovanėlės – Tytuvėnų gimnazijos mokinių kepti keksiukai, o taip pat Tytuvėnų klebono R.Žaromskio specialusis prizas. /Muzikos mokytoja L.Daunienė/







Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos 3a klasės mokiniai, pradinių klasių mokytoja metodininkė Mikalina Puidokienė, muzikos mokytoja metodininkė Laima Daunienė kovo 30 dieną pravedė pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos ir muzikos integruotą pamoką Kelmės miestelio šile. Vienu galingu „TAIP!“ nutarėme vykti mokykliniu autobusėliu į miesto šilą ir sutvirtinti, sulieti žinias, gebėjimus, įgytus per pamokas, į visumą.

Graži išaušo diena. Karšta. Spėliojome, kokia galėtų būti oro temperatūra. Diskutavome, ar mokinių apranga tinka esamoms oro sąlygoms. Važiuodami aiškinomės, kodėl šiuo metų laiku ilgėja dienos, nusakėme Žemės padėtį Saulės atžvilgiu įvairiais metų laikais. Miške pirmiausia sugrojome fleitutėmis L.van Bethoveno 9 simfonijos „Odę Džiaugsmui“. Vėliau trečiokai ir mokytoja Laima Daunienė švelniais balsais uždainavo apie pavasarį.Vaikams pritarė stebuklingas paukščių choras. Kiekvienas trečiokas turėjo susirasti gamtos foną atitinkantį eilėraštį. Labai visi pasistengėme. Buvo įdomu. Skambėjo eilės: „Aš tokio ąžuolo kaip gyvas nemačiau...“, „Aš inkilėlį medyje pakabinau...“, „Ir nukirto medelį žmogus...“, „Vingiuoja per mišką keliukas...“ „laitės auga pamiškėj...“ , „Pavasario saulė prašvito meiliai...“. Prie miško keliuko papuošėme medelį. Ten sukabinome sparnuotas frazes praeiviams: „Nedegink žolės“, ,,Terši gamtą – purvinas tavo vidus“, „Žemės turtus mylėkime kaip save!“, kurias sukūrėme per lietuvių kalbos pamokas.Gal susimąstys, kodėl mums nuotaika gedo, pamačius automobilių panaudotas padangas, tuščius butelius, putplasčio, polietileno ir dar neaiškių šiukšlių krūvas... Aptarėme, kodėl negalima deginti žolės, kaip elgtis miške su ugnimi. Devyni mokiniai pirmą kartą pamatė miške augančias žibutes, plautes, blužnutes... Sėdėjome ant storo, apdegusio ąžuolo rąsto, klausėmės paukščių giesmelių, stebėjome žaluma besipuošiantį mišką, vaišinomės mamyčių suruoštais sumuštiniais. Kiekvienas reflektavome tyliai, o vėliau buvo ištarta garsiai „Mums reikia tokių pamokų...“. /Mokytoja M.Puidokienė/.








Balandžio 2-oji - Tarptautinė vaikų knygos diena, todėl 2017 m. balandžio 3 dieną mokykloje vyko jau tradicija tapęs Tarptautinės vaikų knygos dienos minėjimas. Ilgosios pradinukų pamokos antroji dalis vyko aktų salėje, kur mokinukai šventę pradėjo linksmu šokiu. Žingsnelius rodė 1-4 klasių mokinių šokių būrelio šokėjai ir jų vadovė mokytoja J. Žakarienė.

Sveikindama šventės dalyvius mokyklos direktorė A.Zavadskienė linkėjo įdomios pamokos, geros nuotaikos, puikių emocijų, taip pat saugių ir pavasariškų Šv. Velykų atostogų bei stiprių margučių. Sergėjaus Mochitino kreipiamąsi į skaitančius pasaulio vaikus ir suaugusius perskaitė direktorės pavaduotoja ugdymui I.Siliūnė. Pagrindinė laiško mintis – augti su knyga, „...nes juk skaitydamas gali nusikelti į kitas žemes ir pasaulius, praplėsti vaizduotę. Daugelis skaitydami esame pagalvoję: čia apie mane parašyta! Ir mylimas personažas staiga pasirodo esąs panašus į tave. Jį kamuoja tie patys rūpesčiai ir jis garbingai ieško išeities. O štai kitas personažas visiškai į tave nepanašus, bet taip norisi būti tokiam kaip jis – tokiam pat drąsiam ir išradingam.“ Mažuosius skaitytojus džiugino jaunučių chorelis, vadovaujamas muzikos mokyt. L.Daunienės. Mokyklos bibliotekininkė J.Leščauskienė mokinius trumpai supažindino su Tarptautinės vaikų knygos dienos istorija bei šios idėjos iniciatore Jella Lepman. Ji buvo vaikų rašytoja iš Vokietijos. Taip pat buvo pristatomas ir šių metų minėjimui sukurtas Mikhailo Fedorovo plakatas.

Bibliotekininkė džiaugėsi gausiu mažųjų skaitytojų būriu ir už aktyvų knygų skaitymą apdovanojo padėkomis, pasirašytomis mokyklos direktorės. Taip pat dėkojo ir mokytojoms Sonatai Rimkuvienei (2a kl.), Mikalinai Puidokienei (3a kl.) ir Salomėjai Grišiuvienei (4b kl.) už skatinimą skaityti ir gerbti knygas. Renginio pabaigoje mokyklos mokinių prezidentė A. Mickūnaitė (7a kl.) pagrojo kanklėmis nuostabų D. Skarlati kūrinį „Arija“ (paruošė Algirdo Lipeikos meno mokyklos mokyt. D. Miliauskienė).

Šia proga, kurios minėjimas sutampa su žymaus danų rašytojo H. K. Anderseno gimtadieniu, mokyklos bibliotekininkė kartu su lietuvių kalbos mokytoja D. Ramanauskiene vedė integruotas lietuvių kalbos pamokas penktokams apie Tarptautinę vaikų knygos dieną, perskaitytas kreipimąsis į pasaulio vaikus ir suaugusius bei įteiktos padėkos penktokams, geriausiems mokyklos bibliotekos skaitytojams. Šią dieną visi buvo geros nuotaikos, džiaugėsi apdovanojimais bei žadėjo mylėti ir gerbti knygą. /Mokyklos bibliotekininkė Jurgita Leščauskienė/.








Kovo 30 d. mokykloje vyko būsimų pirmokų ir jų tėvų vakaras „Tavo mokykloje“. Susitikimą pradėjo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ieva Siliūnė, kuri deklamavo eilėraštį apie spalvas ir pristatė darbotvarkę, išskirdama du planus: vieną – vaikams, o kitą – Vakaro metu tėvams buvo trumpai pristatyta Valdorfo pedagogikos filosofija, kuria mokykla vadovaujasi jau penkerius metus. Taip pat pristatyti mokytojai bei neformaliojo ugdymo veiklos, veikiančios pailgintos dienos grupės, mokyklos tradicijos, pavėžėjimo, maitinimo galimybės. Tuo tarpu, kol tėvams buvo teikiama informacija apie mokykloje teikiamas galimybes, būsimi pirmokai laiką leido mokyklos erdvėse: šoko smagius šokius su choreografijos mokytoja Jovita Žakariene, žiūrėjo filmuką apie draugystę, sportavo sporto salėje, skanavo bandutes ir gėrė arbatą mokyklos valgykloje. Grįžę mažieji mokinukai dalinosi įspūdžiais apie smagiai ir įdomiai praleistą laiką. Susitikimas baigėsi kvietimu tėvams ir vaikams prisijungti prie Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos bendruomenės nuo 2017 m. rugsėjo 1-osios dienos.








Kovo 30 d. Užvenčio Šatrijos Raganos gimnazijoje vyko Kelmės rajono ugdymo įstaigų 5-12 klasių mokinių teorinė–praktinė konferencija „Vaikas vaikui: galiu padėti sau ir tau“.

Jos tikslas buvo paskatinti moksleivius kūrybiškai išreikšti nuomonę apie psichinės sveikatos išsaugojimą kaip sveikos visuomenės vertybę. Konferencijoje išklausėmė 15 įdomių pranešimų. „Aukuro“ mokyklai atstovavo net aštuonios mokinės. Austėja Krinciūtė ir Saulė Sapragonaitė skaitė pranešimą „Ar mes priklausomi nuo IT?“(mokytoja A.Vaitkevičienė); Edvina Andrijauskaitė 8b ir Raminta Kasparaitė 8b – „Kaip jaučiamės mokykloje ir kaip pagerinti savijautą?“(mokytoja A.Vaitkevičienė). Gustė Bredelytė (5a) ir Danielė Domeikytė (5a)– „Kaip jaučiasi penktokas mokykloje?“(mokytoja D.Ramanauskienė); Eglė Sancevičiūtė ir Jurgita Bredelytė iš dešimtos klasės (S.Rukaitė-Kalytienė) pristatė pranešimą „Internetiniai žaidimai. Jų poveikis psichinei sveikatai.“ Kartu vyko mokytoja A.Vaitkevičienė, socialinė pedagogė D.Kančiauskienė ir sveikatos priežiūros specialistė R.Stonienė,joms buvo naudinga išgirsti vaikų mintis, tyrimų apie emocinę sveikatą, įvairias priklausomybes rezultatus.Pranešėjos džiaugėsi patobulinusios viešosios kalbos įgūdžius, gautomis padėkomis ir ovanėlėmis. Mūsų komanda buvo pati gausiausia ir pelnė padėką už akyvumą.Organizatoriai dėkojo, žadėjo, kad tokia mokinių konferencija bus organizuojama ir kitais metais. /A.Vaitkevičienė/.








Kovo 28 dieną 10a klasės mokiniai ir mokyklos profesijos patarėja Ingrida Makauskienė susitiko su VŠĮ Raseinių technologijų ir verslo mokyklos atstovais. Direktoriaus pav. ugdymui Sigita Sakalauskienė ir profesinio mokymo skyriaus vedėja Simona Petkutė suteikė mokiniams informacijos apie įstojimo ir mokymosi sąlygas mokykloje.Taip pat mokiniams pristatė ,kokias profesijos mokymo programas gali mokytis įgiję pagrindinį išsilavinimą.






Kovo 24 d. 1-4 klasių mokinių neformaliojo ugdymo būrelio „Medžio darbai" mokiniai kartu su technologijų mokytoju Kęstučiu Leškiu kėlė savo padarytus inkilus į medžius, esančius mokyklos teritorijoje.







Kovo 20-24 d. visoje Lietuvoje buvo vykdoma veiksmo savaitė „Be patyčių – 2017“. Prie šios akcijos prisijungė ir mūsų mokykla. Visą savaitę mokiniai dalyvavo įvairiose veiklose. Per klasių valandėles ir dorinio ugdymo pamokas mokytojai su mokiniais kalbėjo, diskutavo, žiūrėjo video medžiagas patyčių prevencijos tema. 1-4 kl. mokiniai dalyvavo piešinių parodoje „Mūsų rankos ir žodžiai skirti ne patyčioms“. Mokykla pasipuošė „Draugystės grandine“ - kiekvienas mokinys bei mokytojas iš popieriaus kirpo žmogeliukus, ant jų užrašė savo vardus ir kabino mokyklos koridoriuje į vieną juostą. Mokyklos 5-6 klasių mokinių komanda dalyvavo rajoniniame renginyje „Būkim kartu – būkim draugais 2“, kuris vyko Kelmės Žemaitės viešojoje bibliotekoje. Vieną savaitės dieną skyrėme vandeniui „Mes tolerantiški vandeniui“, taip paminėjome Pasaulinę vandens dieną. Mūsų savaitė baigėsi paskaita 5-10 kl. mokiniams „Etiketas socialiniuose tinkluose“, ją skaitė programų vadovas, laidų vedėjas Dovydas Petkus. Jis pasakojo, kaip susikurti etiškai tvarkingą facebook paskyrą, kokią informaciją galima skelbti ir kokios nereikėtų viešinti. 5-7 kl. mokinių komanda ruošiasi dalyvauti rajoninėje mokinių konferencijoje Užventyje „Vaikas vaikui: galiu padėti sau ir tau“, čia jie skaitys pranešimus apie bendravimą, tarpusavio santykius, pagalbą vienas kitam susidūrus su patyčiomis. /Socialinė pedagogė Dalia Kančiauskienė/.








Lituanistės Danutė Ramanauskienė, Aušra Vaitkevičienė ir Virginija Balabonienė suorganizavo lietuvių kalbos šventę – viktoriną „Žodis žodį veja“. Be aukuriečių šventėje dalyvavo „Kražantės“ progimnazijos, Tytuvėnų, Šaukėnų V. Pūtvio–Putvinskio, Kražių gimnazijų, Mockaičių, Vaiguvos V.Šimkaus pagrindinių mokyklų septintokai ir aštuntokai. Šventės, kuri „Aukuro" pagrindinėje mokykloje vyksta jau dvyliktą kartą, dalyvius pasveikino mokyklos direktorės pavaduotojas V.Parnarauskas. Prisistačiusios komandos rungėsi, kas geriausiai moka lietuvių kalbos gramatiką, kalbos kultūrą, kurie yra tikri literatūros ir tautosakos žinovai. Buvo smagu atpažinti paukščių balsus ir pasistengti juos atkartoti, išnarstyti žodžių grandinėles, įminti mįsles, supinti draugystės apyrankę. Geriausiai sekėsi šeimininkams – jų žinias komisija (ją sudarė lydintys mokytojai) įvertino geriausiai, antroji liko Tytuvėnų gimnazijos komanda, treti – „Kražantės" progimnazijos mokiniai. /Lietuvių k. mokytoja V.Balabonienė/







Kovo 22 dieną kiekvienais metais švenčiama Pasaulinė Vandens diena. Šios dienos tikslas – skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį, akcentuoti didžiulę jo svarbą kiekvienam iš mūsų. Todėl kovo 21 d. mūsų mokykloje ilgosios pertraukos metu vyko akcija „Būkime tolerantiški vandeniui “, kurios metu mokyklos bendruomenė galėjo paragauti beržų sulos, obuolių sulčių bei paprasto vandens. Visus maloniai nustebino mergaičių chorelis, kuris akcijos metu sudainavo visiems gerai žinomą dainą „Lašeliai“ bei pakėlė aplinkinių nuotaiką. Ketvirtų klasių mokiniai turėjo galimybę apsilankyti įmonėje „Kelmės vanduo“ bei šį tą sužinoti apie Kelmės žmonėms teikiamą vandenį bei susipažinti su jo kokybę gerinančiais įrenginiais. Visus pradžiugino ši akcija, juk ne veltui romėnai sakė: „Pažvelk į vandens lašą ir tu pamatysi visą pasaulį.“ /R.Stonienė/ _






Kovo 21 dieną mokyklos atstovai dalyvavo rajoniniame renginyje „Gražiausia sekundė“, skirtame poetui V.Šimkui prisiminti ir Poezijos dienai paminėti, Vaiguvos Vlado Šimkaus pagrindinėje mokykloje. 7b klasės mokinė Erika Jankantaitė ir 8b klasės mokinė Austėja Krinciūtė deklamavo savo parašytus eilėraščius, Gabija Keraitė skaitė Vlado Šimkaus poeziją (mokytoja A.Vaitkevičienė). Penktokė Gustė Bredelytė iš 5a paskaitė eilėraštį ir pademonstravo iliustraciją, Danielė Domeikytė pristatė savo kūrybą (mokytoja D.Ramanauskienė). Šventėje skambėjo gyva muzika, atliekama ir Vaiguvos mokinių, ir dalyvių, stebėjome šokį pagal V. Šimkaus eilėraštį, poetinę kompoziciją. Džiaugiamės gražiu priėmimu, prizais ir puikia nuotaika, kuri įkvėps ir toliau kurti, kaip linkėjo renginio organizatoriai ir svečiai. /A.Vaitkevičienė/.







Nuo 2016 metų spalio 1 dienos mokykla dalyvauja tarpmokyklinės strateginės partnerystės Erasmus+ projekte „Mokyklos kviečia: Nenaikinkime – mažiau vartokime“. Projekto trukmė dveji metai (iki 2018-09-30). Tikslas – susipažinti su ES aplinkosaugos politika ir prisidėti prie šios politikos įgyvendinimo. Projekte dalyvauja 7 mokyklos iš šešių šalių : dvi mokyklos iš Turkijos, po vieną iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Graikijos ir Lietuvos. Bendradarbiaudamos minėtų šalių mokyklų bendruomenės mokosi atsakingai taupyti gamtinius išteklius ir spręsti gamtosaugos problemas.

Lapkričio 21–25 dienomis Turkijos mieste Konijoje įvyko pirmasis tarptautinis mokyklų partnerių susitikimas, kuriame mokyklai atstovavo projekto koordinatorė mokykloje Ieva Siliūnė ir mokyklos direktorė Asta Zavadskienė. Susitikimo metu mokyklų partnerių atstovai lankėsi Turkijos Meram Mehmet–Munevver Kurban Anatolian vidurinėje mokykloje, kuri yra projekto koordinatorė, ir Yuksel Bahadir Alayli Gamtos mokslų ir Menų centre.

O šių metų kovo 13–17 dienomis mokyklos delegacija dalyvavo pirmajame mokymo ir mokymosi mokyklų partnerių susitikime Karditsos mieste, Graikijoje. Čia vykdė įvairias su projekto tikslu susijusias mokymo ir mokymosi veiklas. Mokyklai atstovavo aštuntokai Evelina Grigalaitytė, Ema Staševičiūtė, Deimantė Kybartaitė, Gustė Vaitkutė ir Kristupas Gečas. Delegacijai vadovavo projekto koordinatorė mokykloje, mokyklos direktorės pavaduotoja Ieva Siliūnė, mokinius lydėjo mokytoja Virginija Balabonienė.

Kadangi projekto tikslas – taupyti gamtinius išteklius, mažinti vartojimą, visos veiklos Graikijoje buvo susijusios su energijos ir medienos taupymu. Mokiniai įgijo teorinių ir praktinių žinių apie saulės kolektorius. Apie jų panaudojimą kasdieniame gyvenime sužinojo atlikdami praktines užduotis Karditsos 1-ajame Epal profesinio rengimo centre. Be to, lankėsi vienoje iš Graikijos elektrinių, kur energiją gamina saulės kolektoriai. Saulės kolektoriaus modelį mokymosi tikslams projekto dalyviai parsivežė į mokyklą. Lankydamiesi atliekų rūšiavimo įmonėje, pagilino žinias, kodėl būtina rūšiuoti, dalyvaudami fizikos pamokoje, sužinojo apie vėjo jėgainių panaudojimą ūkinėje veikloje.

Projekto Graikijoje metu aukuriečiai išgirdo, ką mokyklų partnerių atstovai nuveikė savo mokyklose nuo projekto pradžios. Patys pristatė savo veiklas. Įgyvendintos šešios veiklos: spalio pabaigoje visa bendruomenė mokyklos sode sodino tulpes bei įkūrė narcizų kalnelį, mokiniai atliko tyrimą, kiek A4 formato lapų mokykla sunaudoja per metus, todėl Mokytojų dienos proga vidiniame mokyklos kiemelyje sudėliojo mandalą iš vaisių ir daržovių, žiemos švenčių proga kūrė eglutes bei jų papuošimus iš antrinių žaliavų, pradinių klasių mokiniai, taupydami popierių, sausio mėnesį piešė ant sniego iš natūralių produktų pagamintais dažais, vasario mėnesį dalyvavo biologijos mokytojos organizuotame konkurse „Gaminiai iš antrinių žaliavų“. Dar trys veiklos mokykloje vyksta nuolat: renkamos baterijos, taupomas popierius, rūšiuojama.

Laisvalaikį Graikijoje mokiniai ir mokytojai leido edukacinėse išvykose. Grožėjosi kalnuose esančiu Plastiro ežeru – svarbiausiu Karditsos vandens šaltiniu, lankėsi Meteoroje – į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtrauktame vienuolynų komplekse, kur vienuolynai pastatyti Pindos kalnuose ant uolų. Paskutinę viešnagės Karditsoje dieną projekto dalyviai pabuvojo miesto archeologijos muziejuje, savivaldybėje susitiko su miesto meru Fotis Alexakos. Mokyklų partnerių atstovų susitikimas baigėsi iškilminga dalyvių pažymėjimų įteikimo ceremonija, kurios metu mokyklos partnerės dėkojo Karditsos 1-ojo Epal profesinio rengimo centro direktoriui Sokratis Pappas, projekto koordinatoriui mokykloje Asterios Gkoumas ir visai mokyklos komandai už sklandžiai ir sėkmingai suorganizuotą mokymo ir mokymosi projekto dalyvių susitikimą. Vakaras baigėsi šventine mokyklų partnerių bendra vakariene, kurios metu aukuriečiai mokėsi šokti naujųjų savo draugų nacionalinius šokius, patys mokė tautinių šokių.

Projekto veiklos buvo įdomios ir naudingos, mokančios taupyti ir sąmoningai vartoti. Projekto dalyviai mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti, sužinojo apie kitų šalių kultūras, pagilino anglų kalbos žinias, įgijo savarankiškumo. / V.Balabonienė/